E-fakturor från Orsa kommun
Om du är ansluten till en internetbank har du som privatperson nu möjlighet att förenkla betalningen av dina räkningar från Orsa kommun. Med tjänsten elektronisk faktura får du din faktura direkt till din internetbank i stället för på papper. Du kan ta hand om dina räkningar var du än är, allt du behöver är en internetuppkopplad dator. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom plusgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver bara godkänna betalningen. Du bidrar även till en bättre miljö genom att vi kan minska pappershantering och transporter.
Anmälan
Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. När du registrerar en betalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura om din bank är ansluten till e-fakturatjänsten. Följ därefter anvisningarna för just din internetbank.
Har du tidigare betalat dina fakturor till Orsa kommun via autogiro kommer det att upphöra i och med att du ansluter dig till e-faktura. I stället kan du i flera internetbanker välja funktionen e-faktura privat med automatisk hantering.
Kontakt vid frågor
Vid frågor till Orsa kommun angående e-faktura till privatperson eller autogiro kan du kontakta Susanne Enochsson telefon: 0253-59 66 08.